کیک پسته

مطبخ خانومی

کیک پسته

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک پسته

موادلازم:

آرد                250 گرم

کره                   125گرم

پودر پسته               80گرم

شیر                   80میلی لیتر

تخم مرغ               5عدد

شکر                160گرم

بکینگ پودر              1ق م

وانیل            1/4ق چ

هل سائیده               1ق چ

طرز تهیه:

تخم مرغ+وانیل رو با همزن 2 دقیقه می زنیم تا از لختگی دربیاد بعد شکر رو اضافه می کنیم و 5 دقیقه با همزن می زنیم تا حالت کشدار پیدا بکنه.بعد شیر و کره که به دمای محیط رسیده رو هم اضافه می کنیم.

آرد +بکینگ پودر +هل سائیده +پودر پسته رو باهم مخلوط می کنیم و در 3 مرحله به خمیر کیک اضافه می  کنیم و مخلوط می کنیم.می تونیم با الک درشت الک کنیم.اگر الک ریز باشه پودرپسته ها مانع از رد شدن از الک می شن.

اگه قالبتون شکل داره حتما با روغن جامد ویا کره چرب و آردپاشی کنین و آرد اضافه اش رو بتکونین و اگر قالبتون ساده است دیواره ها رو چرب کنین و کفش کاغذ روغنی بذارین.برای قالبهای سیلیکون و تفلون فقط چرب کردن کافیه و نیازی به آرد پاشی نیست.برای چرب کردن قالب هیچ وقت ازروغن مایع استفاده نکنین چون بیشتر باعث چسبندگی کیک به قالب و سوختن کیک در لبه های قالب می شه.

خمیر کیک رو در قالب می ریزیم و قالب رو در فری که از 20 دقیقه ی قبل با حرارت180 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.حدودا 45 دقیقه ی بعد کیک آماده است.بازم می گم چون حرارت فرها با هم فرق داره و همینطور قالب ها(از نظر جنس واندازه و قطر)بعد از نیم ساعت خودتون به کیک سر بزنین.برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه تستر (ویا یک خلال دندون ویا چنگال) در مرکز کیک فرو کنین اگه چیزی بهش نچسبید کیک پخته.

کیک پسته واقعا خوش عطر و خوشمزه است.امیدوارم درست کنین و در کنار خانواده از میل کردنش لذت ببرین ...

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: کیک ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395برچسب:کیک ها, | 10:41 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.